7 spalio, 2021 pagal
Admin
| No comments yet
Visiems gerai žinoma tiesa – vaisius ir daržoves valgyti sveika! Subalansuota ir įvairi mityba kelias į gerą savijautą ir sveikatą. Vaisiai ir daržovės turtingi vitaminais, mineralais ir ląsteliena, nuo kurių priklauso ne tik organizmo atsparumas ligoms, miego kokybė, smegenų veikla, bet ir produktyvumas bei gera nuotaika. Nuo to, kokį kiekį suvalgome šviežių vaisių ir daržovių priklauso mūsų fizinė ir emocinė būklė.

Per dieną žmogui reikėtų suvalgyti apie 400–500 g vaisių ir daržovių, norint aprūpinti savo organizmą pakankamu kiekiu skysčių ir maistinių medžiagų. Deja, tokiu kiekiu savo racione gali pasigirti retas. Mitybą praturtinus tokiu kiekiu šių produktų, neabejotinai suvartotume mažiau nesveiko maisto, subalansuotume savo mitybą ir organizmą aprūpintume pakankamu kiekiu naudingų maistinių medžiagų. Svarbu valgyti kuo įvairesnių produktų, tačiau verta atkreipti dėmesį ir į jų savybes sveikatai, nes kiekvienas jų turi ypatingą naudą:

Morkose gausu beta-karoteno ir vitamino A, kuris stiprina akies tinklainę ir padeda išsaugoti normalų regėjimą, palaiko normalią odos ir gleivinių būklę, padeda palaikyti normalią geležies apykaitą, kuris būtinas kaulų ir dantų formavimuisi, normaliam augimui.

Pomidorai turi didelį kiekį likopeno, kuris suteikia vaisiui raudoną spalvą ir yra natūralus antioksidantas, saugantis ląsteles nuo žalojančio laisvųjų radikalų poveikio. Šiose daržovėse randamas nemažas kiekis vitamino C, kalio, skaidulinių medžiagų ir beta-karoteno, kuris padeda išlaikyti gerą regėjimą, kaulų augimą bei dantų vystymąsi.

Agurkai gerina apetitą, virškinimą, padeda pasisavinti baltymus ir riebalus. Juose gausu vitaminų C, B1 bei kalio. Agurkuose labai daug vandens – vidutiniškai 94 – 96 proc.

Kopūstuose gausu vitaminų P, C, kalio, kalcio, fosforo ir kt. Juose yra nemažai skaidulinių medžiagų, kurios mažina apetitą, gerina žarnyno veiklą.

Burokėliai pasižymi dideliu kalio, fosforo, magnio, jodo, geležies, boro, vario, taip pat vitaminais C, B1, B2, PP, folio rūgštimi. Valgomos ne tik burokėlių šaknys, bet ir jų lapai, kuriuose gausu beta-karoteno.

Špinatuose gausu vitamino C, K, karotinoidų, taip pat mineralų – kalio, magnio, juose esančios skaidulinės medžiagos gerina žarnyno veiklą. Špinatai laikomi vienomis iš pačių naudingiausių daržovių – jie turi labai daug vitaminų ir teigiamai veikia organizmą.

Braškės – vandeningos uogos (vanduo jose sudaro 89,1 proc.). Jose gausu vitamino C ir mineralinių medžiagų. Reikėtų nepamiršti, kad braškės yra stiprus alergenas.

Agrastai turi daug vitaminų C, E, A, mineralinių medžiagų K, P, Mg. Agrastai stiprina kraujagysles, todėl tinka vartoti sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis.

Avietėse yra daug mineralinių medžiagų kalio, kalcio, cinko, magnio, fosforo, natrio, vitaminų C, A, E. Avietės yra salicilo rūgšties, kuri veiksminga nuo peršalimo ligų (gripo, anginos).

Obuoliuose yra B grupės vitaminų, vitaminų C ir PP, karotino, daug pektino. Juose esanti celiuliozė yra puiki priemonė nuo vidurių užkietėjimo. Obuoliuose yra daug kalio, jie nekaloringi.

Ananasuose gausu vitamino C ir mangano. Be to, šiuose vaisiuose yra virškinimo enzimo, padedančio suvirškinti baltymus.

Apelsinai – populiariausi vaisiai pasaulyje. Suvalgydami po vieną vidutinio dydžio apelsiną per dieną gausite nemažai vitamino C ir kalio. Be to, apelsinai yra puikus B grupės vitaminų šaltinis.

Avokadai yra vaisiai, o ne daržovės. Avokaduose yra mažai angliavandenių ir daug gerųjų riebalų (gerieji riebalai gali sumažinti uždegiminius organizmo procesus bei pagerinti širdies sveikatą), mineralinių medžiagų ir skaidulų.

Arbūzuose gausu vitamino A ir C. Be to, juose gausu maistinių medžiagų ir antioksidantų.

Bananai - tai tikra vitaminų ir mikroelementų bomba. Bananai padeda atsikratyti depresijos, suteikia energijos, gerina smegenų veiklą, kovoja su inkstų vėžio rizika, osteoporoze.

Tai tik keletas pavyzdžių, kokias stebuklingas galias turi švieži vaisiai ir daržovės. Labai svarbu pasiekti, kad būtų vartojama kuo daugiau skirtingų daržovių ir vaisių, kurių PSO rekomenduoja vartoti ne mažiau kaip penkis kartus per dieną.

Visų svarbiausias dalykas siekiant sveikatos – tai visavertė mityba. Tad, būkite sveiki, geros nuotaikos ir energingi, nes viskas prasideda nuo maisto.  

 

Admin 7 spalio, 2021
Share this post
Žymos
Archyvuoti
Prisijungti to leave a comment

Read Next